האם גם אני יכול לתרום כליה

כן, גם אתה או את יכולים לתרום כליה!!

בכדי לתרום כליה, אתה צריך להיות במצב בריאותי טוב, ותפקוד הכליות שלך תקין. תתבקש לערוך מספר בדיקות ראשוניות, אשר יבררו כי אכן מצבך הכללי תקין. במידה ותענה לקריטריונים הבסיסיים, תופנה להליך בירור מקיף, שיכלול בדיקת התאמת רקמות, הערכה פסיכולוגית, ובדיקות גופניות נוספות, שיבטיחו את שלומך ובריאותך. להלן תמצא מידע מפורט באשר לבדיקות הצפויות ואופן ביצועם.

את ההחלטה הסופית צריך לקבל התורם בעצמו מתוך רצון חופשי, לאחר שהוא קיבל את כל המידע הדרוש על מנת להגיע להחלטה מושכלת. זאת ללא לחץ מצד גורם חיצוני או משפחתי.

בימים עברו היה צורך להתאים בדקדוק רב בין רקמות התורם לרקמות המקבל, על מנת למנוע דחיית השתל מגופו של המושתל. לאחרונה עם התפתחות התרופות מדכאות החיסון, שתפקידם למנוע את דחיית השתל על ידי המערכת החיסונית של המושתל, חל שיפור ניכר ברמת ההישרדות של כליות מושתלות, והדמיון הגנטי בין תורם למקבל הפך למיותר בשביל להבטיח השתלה מוצלחת.

לפני הניתוח, יקבל התורם מידע, הדרכה ויעוץ מאנשי מחלקת ההשתלות, שם גם יוכל לשאול את כל השאלות המטרידות אותו ואת בני משפחתו. צוות ארגון “מתנת חיים” מעמיד את עצמו בהתנדבות לרשות התורמים, למתן מענה בכל סוגיה, פניה ובקשה, בכל שעות היממה. תוכלו ליצור עימנו קשר באמצעות הפרטים המופיעים בעמוד צור קשר באתר.

לרשותנו אנשי מקצוע מומחים במגוון תחומים רב, רפואיים, כירורגיים, משפטיים אתיים ומוסריים, הלכתיים ופסיכולוגיים. כולם רואים לעצמם כזכות ללוות בעצה ועזרה את אותם אבירי לב אציליים שניאותו לתרום מגופם להצלת חיים זולתם.